Jeg er desværre kommet i en ny situation, der minder meget om den gamle - altså problemer med de nedre dele. Denne gang er det erektionsproblemerne der plager mig mest - har umiddelbart ikke de store problemer med at komme af med vandet, selvom jeg da synes det kunne være bedre.
Jeg opfatter det på den måde, at selvom jeg har masser af lyst (ofte ca. 3 gange om dagen), så vil penis kun bliver halvt stiv. Hvis jeg virkelig fokuserer kan jeg som regel få den til at blive stiv nok til f.eks. samleje. Nogle gange er jeg så heldig at den bliver helt stiv, så den ikke kan blive hårdere og nærmest kan holde sig selv oppe, hvis du forstår. Det virker bare som om, det er blevet en "sløv banan", hvis man må bruge det udtryk. Den er altså ikke gået helt i stykker, den virker bare langt, langt dårligere end normalt.
Jeg vil tro, at det er meget normalt, at penis ikke er 100% hård hver gang - sådan plejer jeg selv at opleve det i gode perioder, hvor den ellers er hård nok.
Jeg har tænkt lidt over nogle ting, som jeg gerne vil have din mening eller ideer om inden jeg går til lægen igen, så jeg kan udnytte den begrænsede tid hos lægen bedst muligt.
Førhen har jeg tænkt over følgende årsager:
* Stress
* Rygning
* Alkohol
* Dårlig kondition
Jeg kan med det samme fjerne stress-elementet fra listen, i modsætning til tidligere på året hvor det helt sikkert har været en afgørende faktor. Nu er jeg til gengæld frisk og er ikke stresset overhovedet. Jeg har generelt styr på tingene og et overblik der gør, at jeg føler mig godt tilpas.
Jeg har røget i en del år (ca. siden jeg var 15 vil jeg tro). Nu om dage er det vel mellem 10-15 stk om dagen og sådan har det været i en del år efter hånden. Det vil jeg selvfølgelig gerne skære ned på, men normalt synes jeg ikke det hæmmer min fysik direkte.
Alkoholen er måske et større problem, da jeg har et forbrug, der til tider godt kan komme op over den anbefalede grænse. Jeg føler til gengæld, at jeg har kontrol over det - kan godt springe eventuelle natbajere over uden problemer - det er mere festerne og andre arrangementer, der trækker op. Med andre ord mener jeg ikke at jeg er alkoholiker, da det er ret kontrolleret. Jeg drikker ikke, fordi jeg føler en trang til det som sådan - mere fordi jeg synes det er behageligt/afslappende eller for festlighedernes skyld. Jeg synes ikke dette hæmmer min krop, med det forbrug jeg har nu. Da jeg gik i gymnasiet smittede min fars alkoholiske vaner over på mig, hvilket resulterede i, at jeg drak langt mere, end jeg gør nu - den gang synes jeg dog ikke, jeg havde problemer med rejsningen eller vandladning for den sags skyld, men havde betydeligt sværere ved at komme op om morgenen, var stresset og træt. Sådan er det ikke mere.
Sport har aldrig været min store glæde, men er begyndt at gå nogle ture - ca. hver anden dag, indtil videre.
Som sagt føler jeg mig som regel ret frisk, især efter jeg også er begyndt at tage en vitaminpille hver dag. Jeg synes godt nok at sådan en pille giver mig lidt hjertebanken eller forhøjet blodtryk, som jeg normalt ikke synes, jeg har problemer med. Ellers synes jeg at jeg bliver friskere af det. Selvfølgelig har det fået mig til at tænke på om problemet kunne være noget med blodcirkulationen? Normalt synes jeg ikke der er noget i vejen der.
Det skal dog nævnes at selvom jeg har erektionsproblemer, er det lykkedes mig to gange i denne periode at få helt hård rejsning, men i forhold til mine vaner er det bare ikke godt nok. Det at jeg tænker over det, gør det selvfølgelig endnu sværere og stjæler da også lidt af lysten. Dette får mig til at tænke på, at blodforsyningen sikkert er fin, for ellers burde det vel være helt umuligt?
Jeg tror stadig mest på, at det er noget neurologisk. Det er, sådan som jeg har forstået det, nogle nerver eller i hvert fald hjernestyret, hvordan der åbnes op for blodtilførslen til penis. Når jeg ofte synes, at jeg ikke har så meget fart på vandet, når jeg tisser, så kunne det jo tyde på at der er en sammenhæng? Det har vi måske snakket om før.
Sidst, men ikke mindst, vil jeg meget gerne spørge om, du tror der kan være en sammenhæng, hvis vi snakker kropsstørrelse i forhold til penisstørelse og rejsningsproblemer/hårdhed i penis? Altså, jeg tænker at en stor person med en lille penis har nemmere ved at få blod nok ned i penis, i forhold til en lille person med stor penis? Jeg er helt klart i den sidste gruppe og ville da generelt ønske mig en hårdere rejsning, også selvom den umiddelbart normalt er hård nok til samleje, når jeg ikke har dette problem.
Jeg er også begyndt at træne en bestemt muskel (hedder den PC-musklen?) som eftersigende skulle give en hårdere rejsning. Det kan der måske være noget om, men for mig virker det som et ekstra "hårdhedstilskud", der kun virker, hvis penis i forvejen er relativt hård.
Jeg vil meget gerne høre hvad du tror, efter din erfaring, er det mest sandsynlige? Det ville være rigtig godt, hvis jeg kan overbevise min læge om noget, så jeg kan blive sendt videre til evt. urolog, eller hvad der nu er passende i første omgang.
Min læge var ikke specielt grundig i undersøgelsen sidst og koncentrede sig mest om vandladningsproblemet - som lige nu ikke irriterer mig specielt, selvom jeg stadig er lidt mistænkelig. Derfor vil jeg gerne gøre, hvad jeg kan for at få fart på, da jeg virkelig ikke synes, det er sjovt at have det problem.
Jeg er også bange for at blive nægtet hjælp, hvis jeg fortæller om rygning/alkohol - altså, at lægen kræver, at jeg reducerer dette kraftigt, før han vil hjælpe mig. Først og fremmest vil jeg jo bare gerne vide, hvor problemet ligger på baggrund af en undersøgelse - og derefter starte der, hvis det altså er noget, jeg selv kan gøre noget ved.
Jeg beklager det lange indlæg, men jeg er bare forvirret, meget ked af det og samtidig vred over, at jeg bliver udsat for den slags problemer - og så i en alder af 22 år... det kan bare ikke være rigtigt, men det er det åbenbart