Nu har jeg surfet lidt rundt på din hjemmeside, og synes ikke at være stødt på ligende tråd, desværre.
Så jeg håber du kan hjælpe mig af med mit så pludselige problem..

Da jeg i dag ved middagstid stod på badeværelset i færd med at gøre klar til at bad, går det op for mig at "pungen/løg-posen/you name it" er vanvittigt rødt, altså unaturligt rødt, hævet og rynket.
Jeg har døjet lidt med kløe den sidste uge i lysken, men gik med den fornemmelse at det måtte være noget svamp, det har jeg før været ude for og når man bor i Asien med det klima vi har, skal der ikke så meget til. Canesten i en lille uges tid og det er af vejen..
Efter badet begyndte kløen/brændende fornemmelse for alvor -og det er da vel nok den mest vanvittigt kløe jeg har oplevet.. øv!

Jeg har smurt det med at tyndt lag Canesten for at tage toppen, og det har faktisk hjulpet lidt i form a mindre kløe, men ingen synlig forbedring.
Tvært imod så er mine kære "løg" her en times tid efter hævet yderligere, rynket og fugtig/klam hud, en anelse ømme og så syntes de har en snært af at have været indelukket for længe? på trods af jeg stort set lige er kommet ud af badet. Generelt er jeg meget pernippen med renlighed, der bliver ikke sjusket eller sparet på sæben.
Jeg har så efterfølgende Googlet lidt og kommet frem til noget der hedder 'Red Scrotum Syndrome' og som jeg læser det, desværre ikke er nogen konkret forklaring på, årsag eller behandling, er det virkelig rigtigt?

Der står bl.a. på flere steder at steroide salver eller i anden form kan være årsag, og jeg har faktisk eksperimenteret selv med steroider for ca et år siden, kan der være en sammenhæng? Kuren stod på i 6 uger med stop fra dag-til-dag og altså aldrig afsluttet, hvilket jeg har hørt ikke er drøn smart da kroppen skal sættes i gang igen med nogle tabeletter (det er en anden snak....)
Der står også det kunne tyde være en allergisk reaktion og svækket immune forsvar, og selvfølgelig ubeskyttet sex (no surprise)
Der står også at det er en svampelignende tilstand af en art? og derfor kan lindre kløe lidt med eks. Canesten - So I Did.
Jeg har altid været lidt det "sorte får" hvad angår sygdom, astma som lille, allergi til op over ørene, tør/fedtet hud, så sære udslæt pga min sarte hud er desværre hverdag.
Og til sidst 'flaget i kagen' lige for at afrunde, så havde jeg ubeskyttet sex for godt 3 uger siden

Men hvad siger du Per, HJÆÆÆLP! Hvordan kommer jeg af med det her?
Folk beskriver hvordan de har måtte døje med skidtet i op til 10 år...
Skal jeg være super påpasselig med ikke at smitte andre, eller hvordan?

I forhold til at behandle det er der nogle der har haft god erfaring med noget 'Sudocream'? hvad end det er..

Klik på billedet for at se det større
På forhånd tak,
Venligst
"Obscure"