Forhudsforsnævring og for kort streng?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORHUD
Besvar
Morten Jensen

Forhudsforsnævring og for kort streng?

Indlæg af Morten Jensen »

Hej Per
Har læst en del på din side og må virkelig sige den hjælper mange.
Den er langt mere åben, og man får uddybende svar på alt, hvad man spørger om.

Nu til mit problem. Jeg er en dreng på 17 som har haft forhudsforsnævring i alt den tid jeg kan huske. Dog er det blevet lidt bedre med tiden.. Det har dog længe afskrækket mig at gå til lægen såvel som at snakke med mine forældre om det.
Her for et par måneder siden var jeg så til lægen for at få undersøgt noget andet hvor jeg så fik hørt ham om det og jeg fik en recept på noget salve jeg kunne smøre på.

Det skal dog siges at problemet måske er lidt større end som så. Min forhudsforsnævring er ikke så slem. I slap tilstand kan jeg trække min forhud tilbage og med lidt opvarmning kan forhuden også komme lige bag glansen når den er i erigeret tilstand. Dog er der endnu et problem nemlig at jeg tror min streng bag på penis er for kort hvilket også er skyld i at forhuden kun lige kan komme bag glans.

Jeg tvivler lidt på at salven kan rette op på det med strengen og har det derfor sådan at det måske er bedre at få et lavet et indgreb pr. operation.
Det skal dog siges at jeg har lidt skræk over for det da den helst gerne skal være brugbar bag efter og da jeg har hørt mange skrækhistorie fra andre som har været gennem det ja så hjælper det ikke just på min beslutning.
Jeg har ikke haft seksuel oplevelse med andet køn endnu og ønsker også helst det sker når mit problem er iorden :) .. Har dog valgt og tage skridtet og vil have det ordnet inden det bliver sommer.. Har du nogen råd om hvad jeg burde gøre og om jeg skal fortælle mit problem til mine forældre og evt hvordan.

/Den fortvivlende Morten
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar: Forhudsforsnævring og for kort streng?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Morten

Godt du fik taget dig sammen til at få snakket med din læge om forsnævringen. Øv dig hver dag i at få forhuden tilbage og helst i stiv tilstand, så huden efterhånden udvides. Hvis strengen er for stram, vil du kunne se, at den trækker hovedet lidt ned. Det er et ret simpelt lille klip, der klarer det problem, og jeg har nu aldrig hørt, at det giver gener. Hvis strengen er for stram, kan man godt risikere, at den siden selv revner midt i fornøjelserne. det gør lidt ondt og bløder lidt, men er ingen katastrofe. :1: Så smut hen til lægen og lad ham kigge på strengen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
morten jensen
Ny bruger

Indlæg af morten jensen »

Ville du råde mig til at benytte det salve jeg har fået en recept på?..
Derudover kommer et lille sidespor som også har med forhud at gøre.. når jeg trækker forhuden tilbage har jeg en lille mørkerød/brunlig plet som jeg mest af alt vil tro er en skønhedsplet da jeg i forvejen har mange af dem på kroppen.. syntes dog det er et underligt sted..
Pletten sidder faktisk på forhuden og kan ikke mærke noget på nogen måde når jeg føler.. det er ikke noget der har vokset og er mest af alt ikke større end en en lille ært :) .. den buer ikke udaf eller noget som en skønheds ville gøre hvis man skulle bekymre sig..
Har du nogen ide om hvad det kan være ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 2: Forhudsforsnævring og for kort streng?

Hej Morten

Du kan prøve med salven, men du må ikke bruge den i længere tid, end du har fået besked af lægen. Med hensyn til pletten, så har vi pletter og pigmentforandringer alle steder på huden, og det kan man osse sagtens have på pikken. Som du beskriver den, så er der ingen grund til bekymring.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
morten jense

:re

Indlæg af morten jense »

Ja så er jeg tilbage igen :)

Pinligt som det er har jeg smidt min resept væk og har ledt over alt men kan bare ikke finde den :(

Nu hvor endelig fik taget mig sammen har jeg dummet mig.. må lægen gerne skrive en resept mere?
håber han må da det jo ikke er noget stof eller på nogen måde et medicin som kan skade og han må vel også se at man ikke har afhentet det på apoteket?

Angående pletten. Skal jeg høre ham omkring den eller kan jeg leve livet videre ?.. Det er en plet som er dukket op inden for de 2 sidste år men som ikke har vokset mere end til en ært. Kunne godt ligne en lille indre blødning da det er lidt lysebrunt men på den anden side kan det jo ikke være der i så lang tid :D

Håber du kan hjælpe mig endnu engang Per :)

/Morten
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin

Svar 3: Forhudsforsnævring og for kort streng?

Hej Morten

Det er intet problem for lægen at lave en ny recept, og så kan han ved samme lejlighed lige kigge på streng og plet. Så smut du til lægen.

Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
morten jense

Indlæg af morten jense »

Takker for det hurtige svar :)

Vil ringe til min læge en af de kommende dage og forklare det hele samt få bestilt en tid :)
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORHUD"